CRM rendszer. Egy másik megközelítésből

CRM rendszer. Egy másik megközelítésből.

Mindenki tudja, használja, kihasználja. Van, aki nem ismeri, de egyre többet hallja és ismerkedik vele. Az alapokat elegánsan ugorjuk át: Ügyféladatot tárol, ügyleteket tart nyilván, könyvelést, raktárkészletet kezel stb.

Ügyfélkommunikációs szemszögből szeretném kicsit bemutatni a benne rejlő lehetőséget.

Tegyük fel, a CRM rendszer, amit használunk, szabad szavas rögzítésre is alkalmas. Ennek a felépítése és miértjei egy másik „kétforintos” témája.
Vegyünk egy olyan szituációt, amikor kollegánk egyeztet Az Ügyféllel. 

Tegyük fel azt is, hogy ő egy olyan értékesítő, aki beszélget, kérdez-meghallgat. Az emberek szeretnek beszélgetni, főleg azzal, akinél látják, hogy figyelmet kapnak. A beszélgetés a bizalom alapja. A magán jellegű információ főleg! Szóval beszélget Potenciális Ügyféllel, aki mellesleg elmeséli, hogy allergiás az eperre. Tegyük azt is fel, hogy ebben az üzletben lesz még személyes találkozás.
A mi értékesítőnk feljegyzi magának a fontos információk mellett, hogy „allergiás az eperre”.
Jön a következő találkozás, értékesítőnk felkészül az Ügyfélből, pár sorban átolvassa miről is beszéltek korábban. És ott a megjegyzés: allergiás az eperre. Tegyük fel azt is, kikészít pár szem gyümölcsöt, epret nem. Megérkezik az Ügyfél, beszélgetnek, megkínálja a gyümölccsel és hozzáteszi (mellesleg), hogy epret nem hozott, mert tudja, hogy allergiás rá.
Woowww megnyerte az Ügyfelet? Biztosan.
Írhattam volna orvoshoz vitt gyermeket, javítás alatt lévő autót, záróvizsga előtt álló Ügyfelet, vagy bármit.

Mit javaslok?

  • tekintsünk ki az értékesítés mögül az emberre
  • halljuk meg a szavait
  • jegyezzük meg (CRM rendszer)
  • kérdezzünk/utaljunk rá

Mi lesz az eredmény?

  • bizalom
  • őszinteség
  • sikeres üzletkötés
  • és/vagy egy jó vélemény, ajánlás.

Mindenkinek az ideje drága. Egy apró gesztus viszont nagyot durranthat.
CRM rendszerek stratégiai kiépítése, lead útjának meghatározása. 2 terület a szakmámból. Egyeztessünk?

#szavakértéke #cégedlelke #CustomerLand  

  •  

Vélemény, hozzászólás?