
kezdte a posztját egy nyílászáró gyártással és beszereléssel foglalkozó vállalkozás.
Persze rögtön meg is indokolta, hogy miért ez az elsőre barátságtalannak tűnő mondat.
Röviden: ha olyan szolgáltatással foglalkozik egy cég, amit nagy eséllyel 1 életben 1x rendelnek az Ügyfelek, kicsi az esély, hogy újra találkoznak. Persze ők is írták, hogy ha valaki újat épít remélik, hogy újra őket választják.
A kitalált történetem most ehhez kapcsolódik, legyen az ablakgyártás vagy kútfúrás, bár nyugodtan mondhatnám a nagyon messzire vitt megvásárolt autót is meg még „ezer” vállalkozást.
Maradjunk a nyílászárós példánál.
Ügyfél adat, megrendelés-gyártás-beszerelés megvannak a jól funkcionáló programok, CRM rendszerek erre, az utolsó torx csavarig, műanyag profilig, határidőkkel, különleges igénnyel nyilván tud tartani mindent.
Van-e ilyen helyen relevanciája az Ügyfél életút fogalmának?
Először is tisztázzuk: az Ügyfél életút nem egyenlő az értékesítési tölcsérrel. Az utóbbiról kicsit később beszélgetünk még.
Röviden: az Ügyfél életút az a cirkuláció, ahol a korábban már nálunk vásárolt Ügyfelek újra és újra meg vannak szólítva és újra és újra lead generálódik belőlük.
Mire is lehet ezt használni, ha vélhetően úgyis csak 1x vásárolnak?
Ügyfélkommunikációs szempontból a ciklusok lehetnek:
- a vásárlás után kb. 1 évvel egy érdeklődő levéllel, hogy minden rendben van-e?
- a vásárlás után kb. 3-5 évvel egy újabb levéllel, hogy itt vagyunk, ha bármi segítségre van szükség
- a vásárlás után kb. 10 évvel, amiben akár egy utánállítást felajánlunk
Mit nyerhetünk?
Utólag is elégedett Ügyfelet, mert mosolyt csalunk az arcára, hogy nem felejtettük el.
Újra és újra látótérbe kerülünk, mert ne gondoljuk, hogy ebben a zajos világban mindenki emlékezni fog ránk.
Növeljük az ajánlás valószínűségének esélyét, mert ezzel a nonverbális kommunikációnk, hogy „nem csak a pénzed kellett” törődünk is veled.
Akár egy újabb megrendelést.
Mit veszíthetünk?
Sokat, ha ezt más vállalkozások teszik meg helyettünk. Mert a torta nem változik, a kérdés csak az, hogy mekkora szeletet veszünk ebből magunkhoz.
Ha nem merült még fel, ebben tudok segíteni. Felmeríteni. És megtervezni is. Na meg a kommunikációban is. Kérek egy „füstjelet” és egyeztessünk…
#szavakértéke #cégedlelke #CustomerLand